5 lessen van Lexa voor het verbeteren van performance based campagnes

Tijdens de laatste editie van Emerce Performance presenteerde Alice Bron van Lexa/Meetic tips voor het verbeteren van campagnes bij datingsites. Alice Bron is Online Marketing Manager van Meetic in Nederland en gaf tijdens het congres praktische tips & tricks waarmee de aanwezigen direct aan de slag kunnen.

Veel datingsites gebruiken TV als medium voor branding en online campagnes voor pure performance, dus meer inschrijvingen op de site. Uit verschillende online campagnes destilleerde Bron de volgende 5 lessen voor het verbeteren van resultaat:

  1. Afwisseling. Terwijl bij campagnes gericht op branding herhaling van belang is, werkt afwisseling juist goed bij conversiegerichte campagnes. Wanneer de creative te lang hetzelfde blijft, gaat het resultaat achteruit.
  2. Kleine verandering, grote impact. Kleine veranderingen kunnen soms een onverwacht grote impact op het resultaat. Wees dus niet bang om te ‘tweaken’.
  3. Het resultaat telt. De enige manier om erachter te komen welke creative het beste werkt is dor deze uit te proberen op het publiek.
  4. Omgeving is niet alles. Het draait niet alleen om de omgeving waar je uiting staat, maar om targetting en de inhoud van je uiting.
  5. Always on. Performance campagnes werken beter in een always-on strategie. Zo kunnen de learnings gebruikt worden om over een lange periode steeds beter te worden. Schakel je performance based campagnes dus nooit helemaal uit.