Op een of andere manier krijgt Asda Dating uit de UK de laatste dagen veel aandacht op verschillende blogs. Op de datingsite kiezen klanten van de retailketen een partner op basis van hun boodschappenmandjes. Asda heeft miljoenen klanten en verwacht dan ook dat het een succes wordt.
Asda heeft voor de lancering een onderzoek uitgevoerd onder 10.000 klanten. Er werd onder meer gevraagd of ze de supermarkt zien als een plek waar ze een potentiële partner kunnen ontmoeten. Maar liefst 71% ziet in de supermarkt een betere plek om een date te krijgen dan de kroeg. 47% procent kijkt tijdens het winkelen altijd in het mandje van andere klanten om te bepalen of ze single zijn, zo bleek uit het onderzoek.
Of het een logische brand extension is voor Asda valt te betwijfelen. Ook lijkt de kans klein dat singles een match vinden op basis van het supermarktmandje. Een initiatief als BrandDating, waar je ook kunt matchen op kledingmerken of leuke spots, is een stuk sympathieker.
Vraag me niet waarom ik het weet, maar kon me herinneren dat dit in NL ook wel eens gedaan is. Check, bericht uit 2006(!) op VK: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/759804/2006/07/03/lsquo-Single-shoppen-goh-jij-ook-een-paars-mandje-rsquo.dhtml
Hadden ze dat maar bij mijn Appie om de hoek (-;