Chinese Tinder (Tantan) haalt $32 miljoen aan funding op

tantan de Chinese Tinder

Het bedrijf achter de app Tantan heeft maar liefst $32 miljoen aan funding opgehaald voor verdere groei. Tantan is de Chinese versie van Tinder, gebouwd door Yay Media Labs.

De datingservice is in 2014 gelanceerd en heeft nu naar eigen zeggen 2,5 miljoen actieve gebruikers per dag. Van deze gebruikers is 80% onder de 30 jaar oud.

Deze series C funding gaat volgens een woordvoerder ingezet worden voor:

  • UX: pijnpunten oplossen in de user experiences
  • lifecycle management: dagelijkse gebruik verhogen
  • marketing: consolidatie van de leidende positie als social app

De app die startte als een ordinaire kloon van Tinder, heeft een aantal nieuwe features zoals een spelletje om het ijs te breken, voor diegene die niet weten wat ze moeten zeggen als ze een match hebben (Paiq in Nederland heeft ook een dergelijke feature).

Gebruikers kunnen ook hun locatie delen met anderen, stickers en plaatjes versturen, en zien hoe vaak ze elkaars pad zijn gekruist (net als in Happn).