Daten in de 21e eeuw: de stand van zaken

Nielsen//Netratings publiceerde deze maand de resultaten van haar Online Dating Survey. Dit onderzoek geeft inzicht in hoe daten in zijn werk gaat in de 21e eeuw.

De belangrijkste conclusies:
– Eén op de drie internetgebruikers gebruikt het web om een potentiele partner te ontmoeten
– Internet is de op twee na populairste methode om een date te krijgen. De meeste mensen ontmoeten nog steeds hun partner via vrienden of in kroegen/clubs.

Meer bezoekers
Alex Burmaster, Europese Internet Analist bij Nielsen//NetRatings zegt “Hoewel er aan online daten een sociaal stigma kleeft waardoor mensen niet toegeven dat ze een derde partij een partner laten zoeken, toont ons onderzoek aan dat de werkelijkheid anders is. Uit de resultaten van onze enquete blijkt dat de grootste datingsites nog steeds iedere maand meer bezoekers trekken.

Voordelen online daten
Een feit is dat veel mensen internet gebruiken om alles te vinden dat tussen vriendschap en huwelijk in zit. Een van de voordelen van het web is dat het toegang biedt tot een groot aantal verschillende mensen op verschillende plaatsen.

Internet biedt bovendien een ander voordeel dan de twee meest populaire methodes – je hebt geen hulp meer nodig van vrienden. Je kunt zeven dagen per week via een datingsite op zoek naar vrienden, zonder iedere avond in de kroeg te staan. Als je dan ook nog eens de kosten van die methodes vergelijkt, dan wordt al snel duidelijk waarom online daten zo populair is: een avond uitgaan kost al gauw meer dan een maand lang lid zijn van een datingsite.”

Download hier het volledige onderzoek: 21st century dating: the way it is (PDF, 122kb)

3 gedachten over “Daten in de 21e eeuw: de stand van zaken”

  1. Vooral het lijstje met populaire methodes om aan een date te komen vond ik interessant. Zo blijkt speed dating ook best populair te zijn: 1 op de 20 singles heeft dit wel eens geprobeerd.

    Het onderzoek is uitgevoerd in Groot-Brittanië, maar volgens Nielsen//Netratings gelden de resultaten voor de hele Europese markt.

Reacties zijn gesloten.