Datingapp Once lanceert in Nederland

Once heeft een goed jaar achter de rug. CEO Jean Meyer trok in juni 2016 nieuwe investeerders aan in een Series A ronde van $5.5 miljoen, waarmee het totale externe kapitaal in het bedrijf op $9 miljoen komt. Nu lanceert de datingapp ook officieel in Nederland.

De site en de app zijn nog gewoon Engelstalig, maar er is een Country Manager verantwoordelijk gemaakt voor online marketing in de Nederlandse markt. In Londen adverteert de app ook offline (onder andere billboards/out-of-home). Voorlopig zijn daar in Nederland geen plannen voor.

Once onderscheidt zich van andere datingapps door het menselijke element. Heuse matchmakers – mensen van vlees en bloed in dienst van Once – kiezen handmatig elke dag een potentiële match voor je uit. Gebruikers bepalen vervolgens zelf of ze willen chatten met de ander. Je kunt de matchmakers wel een hand helpen door leden een rating te geven (1-5 sterren), die ze dan gebruiken om de matching te verbeteren.

Once matching quality

Ook onderscheidend is het verdienmodel van Once: als gebruiker moet je vrijwel direct betalen. Een nieuwe gebruiker krijgt geen credits cadeau – zoals dat bij Happn bijvoorbeeld wel het geval is – en zal dus snel de beurs moet trekken om berichten te kunnen sturen. Het voordeel voor Once: de app is in vrijwel iedere markt winstgevend.

In 2017 wil Once kunstmatige intelligentie gebruiken om het matchingproces efficienter te maken. Ook staat een lancering in de Verenigde Staten op de planning.

Once-logo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *