eDarling opent kantoor in Berlijn en wordt multichannel datingsite

eDarling opent als eerste datingsite een offline filiaal. Vanaf februari volgend jaar gaat de ‘pop-up store’ in Berlijn open, aldus Emerce.

Het gaat om een tijdelijk kantoor op een locatie in West-Berlijn. Hoe lang eDarling het filiaal openhoudt is niet bekend. De typische pop-up stores in Nederland zijn maximaal enkele seizoenen achter elkaar open. Vaak wordt de huur van een pop-up store verlengd bij succes. In dat geval betekent dat ook groen licht voor plannen om in de toekomst meer bemiddelingskantoren te openen.

Het doel van het kantoor van eDarling is drieledig:

  1. Branding: tonen van het merk in de offline wereld
  2. Conversie: het begeleiden van mensen met twijfels over datingsites om zich in te schrijven
  3. Klantenservice: het helpen bij profieloptimalisatie

Bricks meet clicks
Jarenlang was er een verschuiving van offline kanalen naar datingsites. De klassieke advertenties in de krant zijn inmiddels bijna verdwenen. Nu gaan steeds meer digitale concepten ook ‘offline’. Het kantoor van eDarling zie ik als gunstig voor alle spelers. Hiermee wordt online dating als geheel gepromoot. Een deel van de bezoekers van de winkel zullen zich direct inschrijven bij eDarling, maar voorbijgangers en passanten zullen zich bewust worden van het bestaan van datingsites en zich elders inschrijven. De zichtbaarheid in het straatleven van West-Berlijn zal zorgen voor een afname van het taboe – voor zover dat taboe nog aanwezig is in Duitsland, dat altijd een voorloper is geweest op online datinggebied.

Peter Gamelkoorn van eDarling BeNeLux geeft aan dat er er wordt nagedacht om op middellange termijn ook in Nederland fysieke winkels te openen. Of zou een andere speler eDarling vóór zijn?

2 gedachten over “eDarling opent kantoor in Berlijn en wordt multichannel datingsite”

    1. ik zoek iemand waar ik leuke dingen mee kan doen , en uit gaan genieten en lachen , heb jij intresse hier ben ik dan

Reacties zijn gesloten.