Sinds de explosieve groei van Tinder, is er onder investeerders steeds meer interesse om geld te steken in dating-apps.
Tinder is de eerste experimenten gestart met het monetizen van gebruikers. Er lopen verschillende experimenten, bijvoorbeeld één waar het aantal likes is gelimiteerd en leden moeten betalen voor extra swipe-rights. De mogelijkheden om geld te verdienen lijken bijna eindeloos voor Tinder.
Er schieten dan ook Tinder-klonen gericht op één specifieke niche als paddestoelen uit de grond. Variërende van JSwipe voor joden, tot Hinge voor yuppies, Bumble voor verlegen types en Willow voor mensen die niet voor uiterlijk gaan.
Aangemoedigd door deze berichten, sleepten ook andere datingsites een investering binnen. In januari ontving The League – de app die naar eigen zeggen 75,000 personen in de wacht heeft staan om lid te worden – een seed investering van $2,1 miljoen.
Afgelopen week sloot Coffee Meets Bagel opnieuw een investeringsronde van $7,8 miljoen (Series A). Verwachting is dat we komende tijd meer honger gaan zien bij dating-startups om groei te bekostigen; en dat investeerders steeds vaker bereidwillig zijn deze honger te financieren.
