Lexa verwacht 50% traffic via mobiel in 2014

Mobile app van Lexa in 2014Lexa verwacht dat in 2014 al de helft van het verkeer via de mobiele site en de app zal komen. De groei moet komen uit nieuwe functionaliteiten voor mobile, en campagnes waarin de app steeds vaker een rol speelt.

Volgens Stefan van den Berg, managing director  van Lexa.nl,  krijgt de site nu al meer dan 30% van het bezoek via smartphones. “Als de groei zo door zet, halen we dit jaar nog de 50%” aldus Van den Berg. Nederland loopt voorop in Europa qua mobiel verkeer.  Van den berg: “Alleen in landen als Engeland krijgt Meetic meer bezoekers via mobiele kanalen”. In het Verenigd Koninkrijk is moederbedrijf Meetic Corp. actief met de labels DatingDirect en Meetic. In dat land gebruikt 77% van de mensen een smartphone, en in Nederland nog maar 8,5 miljoen mensen.

In de meeste campagnes van Meetic is een mobiele telefoon zichtbaar. Dit drijft verkeer naar de app. Daarnaast werkt de nieuwe shuffle-functie in de app als goede aanjager. “Door Shuffle werden we genoemd als een van de aanbevolen nieuwe apps in de Apple appstore,” zegt Van den Berg.

Het mobiele gebruik van Lexa loopt  nog iets achter op dat van dating-app Twoo, ook een dochter van Meetic. Twoo had in september 2013 al 44% mobiel verkeer.

De kans bestaat dat Lexa het zusterbedrijf dit jaar nog inhaalt. De app van Lexa wordt de laatste maanden namelijk méér gedownload dan die van Twoo.