Vanaf januari 2011 keert de merknaam Match.com terug op de Nederlandse markt als het nieuwe matchmaking product van Meetic. Match.com zal naast de bestaande labels Lexa en LexaMore worden gepositioneerd.
Na de overname van het Europese deel van Match.com door Meetic, heeft het merk Match.com een slapend bestaan geleid. Volgens Stefan van den Berg, managing director van Meetic in Nederland, is de tijd nu rijp om het merk opnieuw in de markt te zetten. "Match.com is geen hele bekende naam meer in Nederland, maar wel interessant voor ons matchmaking product."
Waar Lexa zich meer richt op het plezier van het daten, richt Match.com zich meer op mensen die een langdurige relatie zoeken. Daarmee lijkt Match.com op het huidige LexaMore. De merken blijven naast elkaar bestaan. "LexaMore wordt niet meer gepromote, behalve op Lexa.nl. Vanaf januari willen we de naamsbekendheid van Match.com flink gaan vergroten." De geholpen naamsbekendheid van de meeste grote datingsites ligt nu rond de 80%. Ter vergelijking: Match.com is nu bekend bij 10% van het publiek.
Van den Berg is niet bang dat het nieuwe merk verwarring oproept. "LexaMore was een groter succes dan we hadden verwacht, maar die naam blijkt toch te veel op Lexa te lijken. Match.com is een betere en onderscheidende naam. De database wordt gedeeld met LexaMore."
Er staan ook nog een aantal vernieuwingen op stapel. Binnenkort wordt de matchmaking test vernieuwd. Toch moet je je als single niet blindstaren op de resultaten van zo'n test. Van den Berg: "Liefde is geen wetenschap, maar een gevoel. Wij helpen dat gevoel te vinden."
meer datingsites = meer aandeel = meer meer leden bij elkaar. graaien graaien uit de ton