Nog weinig datingdiensten via social media in Nederland

Eigenaren van datingsites zien kansen in sociale media, maar doen er nog weinig mee. Hoewel telecomproviders, banken en zelfs overheden druk bezig zijn met het inbedden van social media strategie in hun bedrijfsvoering, geldt dit niet voor datingsites. En dat terwijl veel mensen wel andere singles zoeken via social media, zowel om een date te vinden als om iemands achtergrond te checken voor een echte afspraak.

In het buitenland zien we een aantal datingsites die succesvol social media integreren. Een goed voorbeeld is Zoosk, dat het laatste jaar $30 miljoen lospeuterde bij investeerders. Zoosk gebruikt data uit het Facebook profiel van mensen om matching te verbeteren. De speciale Facebook applicatie van Zoosk is een van de meest succesvolle apps ooit. Het bedrijf had afgelopen jaar een omzet van meer dan $90 miljoen, voornamelijk afkomstig van premium abonnementen.

Nederlandse datingsites zijn relatief gesloten en bieden zelden applicaties aan voor social media. Sinds een jaar geleden is hier weinig aan veranderd. Een gemiste kans. Het gebruik van social media is toegenomen, maar datingsites maken hier nog geen gebruik van. In een poll geven bezoekers van Datingfacts aan dat zowel Facebook, Hyves als andere sociale media kansen bieden. De vraag is welke datingsite in ons land het eerste met succes op deze kans zal inspringen.

Een gedachte over “Nog weinig datingdiensten via social media in Nederland”

Reacties zijn gesloten.