Ook liefde is booming in China

China liefde datingIs de Chinese liefdesmarkt aantrekkelijk? Je zou denken van wel. Er zijn 137 miljoen internetgebruikers in China. 56 miljoen gebruiken het web om te zoeken naar liefde of vriendschap.

Groeispurt
Steeds meer bedrijven storten zich dan ook op de markt, waarin vooral de jeugd op zoek is naar liefde. In februari 2007 was de Chinese datingmarkt goed voor 39 miljoen euro. Nog niets vergeleken bij Europa en Noord-Amerika, maar net als alles in China groeit de markt als kool. De verwachte marktgrootte in 2008 is 80 miljoen euro.

De meeste dating multinationals zijn al in de nieuwe markt gesprongen. Meetic kocht YeeYoo.com en Match nam edodo over. Veel bedrijven willen de Chinese boot niet missen en staan te popelen om de groeimarkt te betreden.

Culturele verschillen
Er zijn wel een aantal culturele verschillen tussen de manier waarop Chinezen tegen liefde aankijken en de Westerse manier. Westerlingen kijken nogal zakelijk aan tegen relaties, terwijl Aziaten een diepe emotionele band het meest waarderen in een relatie. Wie meer wil lezen over de verschillen kan zich eens verdiepen in deze wetenschappelijke studie die 62 volken vergelijkt op liefdesgebied.