Parship verdubbelt winst

ParshipDe Europese datingsite Parship maakte de laatste twaalf maanden een winst van 46 miljoen euro. Het van oorsprong Duitse bedrijf heeft in één jaar zijn omzet in Europa verdubbeld.

Parship is actief in het segment dat ze zelf "premium matchmaking" noemen. Ze bieden datingdiensten aan en nemen een deel van de activiteiten van een traditioneel relatiebemiddelingsbureau over. De prijs die consumenten betalen is relatief hoog.

Met deze groei wordt de taartpunt van Parship in de wereldmarkt groter. De totale markt was 317 miljoen euro in 2007.

In oorsprong is Parship onderdeel van de grote Duitse krantenuitgeverHolzbrinck. Die merkte de snelle wijzigingen in de sector van rubriekadvertenties en startte een bedrijf in relatiebemiddeling viahet internet. Met succes, want tegenwoordig is Parship met 150 medewerkers actief in 14 landen.

4 gedachten over “Parship verdubbelt winst”

  1. Zie klachten over parshiT
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/96448

    Parship zijn ook een stel oplichters. Ook al heb je aangegeven geen automatische verlenging te willen, dan regelt parship zelf de verlenging wel. Ik had automatische verlenging dus uitgeschakeld. Op de einddag van lidmaatschap las ik ineens dat ik weer premium lid was op de site. Gelijk hun rekeningnummer laten blokkeren. Nu krijg ik aanmaningen uit Duitsland. Stel hufters. Dat werkt ook nog samen met de Volkskrant.

  2. Hier ook een slechte ervaring, ik was overgehaald om lid te worden door een aanbieding van 39 euro. op mijn bankafschrift was dit tot mijn schrik 239 euro. na direct daarover te hebben gecommuniceerd (misverstand) en het geld via mijn bank teruggevorderd te hebben, heeft Parship heeft het lef mij de nota te sturen. dit ondanks dat ik heb laten weten GEEN enkel lidmaatschap daar te willen hebben. Deze ga ik never betalen, ik heb toch zeker tijdig (binnen een week) laten weten misleid te zijn en te willen stoppen?

  3. Er blijven maar ongewenste emails komen terwijl ik nooit zelfs maar betaald lid was. Er is geen afmeldmogelijkheid onderaan hun nieuwsbrieven.
    Vreselijk om klanten zo te dwingen en te belagen op een privacygevoelig punt ook nog: namelijk het zoeken van een partner.

Reacties zijn gesloten.