Succesverhaal OkCupid komt naar Nederland

okcupid nederlandOkCupid.com, de op één na grootste gratis datingsite van de Verenigde Staten, lanceert haar succesvolle concept in februari in Nederland en enkele andere Europese landen.

OkCupid onderscheidt zich vooral door het gratis lidmaatschap en de serieuze relatie- en persoonlijkheidstesten met een hoge ‘fun factor’. Ook kunnen leden van OkCupid hun vrienden en kennissen iets over ze laten schrijven in hun profiel. Het simpele registratieproces van OkCupid spreekt me persoonlijk erg aan.

Kennedy Communications is verantwoordelijk voor de introductie- en partnershipstrategie in Europa.

2 gedachten over “Succesverhaal OkCupid komt naar Nederland”

  1. Op dit moment heeft OkCupid 600,000 actieve gebruikers (members die in de laatste 90 dagen hebben ingelogd). De oprichter van OkCupid, Sam Yagan, zet zich altijd af tegen andere sites die met hetzelfde business model, dezelfde software, en dezelfde stockfoto’s werken.

    In de New York post vertelde Yagan over het business model van OkCupid. Met AdSense advertenties heeft OkCupid een omzet met ‘zes nullen’:

    “OkCupid makes money from display advertising funneled through Google’s AdSense program. He declined to say how much revenue the site makes annually. He would only say that the number is in the seven digits.”

Reacties zijn gesloten.