Tinder woest op Vanity Fair na kritisch artikel

“Tinder sucks.” Dat was de conclusie van de eerste alinea van een artikel van Vanity Fair. In het artikel uit de septembereditie van het bekende magazine wordt Twitter bekritiseerd vanwege het stimuleren van kortstondig contact en one-night stands. Enkele citaten: “Romance get swiped of the screen”, “Sex has become so easy”, “Hit it and quit it”.

Nooit was de liefde zo oppervlakkig als de liefde in tijden van Tinder, als we Vanity Fair moeten geloven.

De reactie van Tinder was niet van de lucht. In een tweetstorm van meer dan tweets ging Tinder volledig los.

Lees hier de volledige reeks van tweets van Tinder:

2 gedachten over “Tinder woest op Vanity Fair na kritisch artikel”

  1. Zoals VICE al schreef over magische techno-utopisme waar Vanity Fair op leunt:
    “Twitter vond de massaopstand niet uit (het maakte massa mobilisatie wel mogelijk), Grindr vond de one-night-stand niet uit (maar automatiseerde het proces hooguit), en eenzame mensen waren al eenzaam voordat Facebook bestond. ”

    Datzelfde geldt ook voor Tinder: het maakt alleen makkelijk wat mensen eigenlijk al graag wilden.

  2. Sinds Tinder een betaalde versie heeft wordt er dik geld verdiend; 1 miljoen betalende leden wereldwijd, maandbedrag al snel 10 a 15 euro, reken maar uit.
    Ik heb zelden tot nooit een match (laat staan een date of een one night stand). Doordat op tinder er veel meer mannen dan vrouwen zitten zijn de vrouwen er enorm kritisch en vrijwel onbenaderbaar. Je denkt meer succes te kunnen hebben met de betaalde versie. In de betaalde versie zitten namelijk schimmige opties waardoor jouw profiel voorrang zou krijgen boven anderen (wat al aangeeft dat vraag en aanbod scheef liggen) Maar het kost dus alleen maar geld. Tinder heeft een naam hoog te houden anders geen miljoenenwinsten, maar het is gewoon flauwekul.

Reacties zijn gesloten.