Uit cijfers van marktonderzoeksbureau ComScore blijkt dat datingsite Twoo op nummer zes van alle datingsites ter wereld staat. Een opsteker voor Massive Media, het bedrijf achter de datingsite dat ook social network Netlog in bezit heeft. Lorenz Bogaert, eigenaar van Massive Media, zegt in De Morgen het succes niet verwacht te hebben. “Twoo staat sneller dan verwacht in de top tien, sinds de zomer steken we er al onze energie in,” aldus de Vlaming.Twoo startte in juni 2011 en telde volgens ComScore in november 2011 al 3,8 miljoen actieve gebruikers. De aantallen van ComScore lijken wat aan de hoge kant, maar dat de site snel groeit is zeker. Volgens cijfers van Google gaat de site in Nederland nu richting de 430.000 unieke bezoekers per maand.
Twoo is in de basis gratis, en werkt voor de rest met een creditsysteem. Voor 1 à 2 euro koop je een credit waarmee je jezelf in de spotlight plaatst voor meer aandacht of onbeperkt met mensen contact kunt leggen.
Twoo verschilt volgens Bogaert fundamenteel van andere datingsites. “Die maken meestal gebruik van oudere technologieën en methodes, zoals uitgebreide vragenlijsten. Wij doen aan een zeer snelle en open vorm van dating, zoals op straat of op café, met mensen uit de buurt dus, maar dan wel online of mobiel.” Helemaal waar is dit niet. De functionaliteiten van Twoo die Bogaert noemt zijn sterk vergelijkbaar met die van Badoo of Blendr.
Een gedachte over “Datingsite Twoo groeit kort na lancering al naar toppositie”
Reacties zijn gesloten.