Het consumentenvertrouwen mag dan dalen, maar het vertrouwen onder online daters doet dit absoluut niet. Match.com maakte in november de sterkste procentuele toename van leden door sinds de oprichting van de site.
Volgens het persbericht van Match.com zorgt de economische neergang voor een enorme aanwas van nieuwe leden. Jammer genoeg vermeldt Match niet hoe groot deze stijging precies was. Ook Perfectmatch.com zag de afgelopen drie maanden haar ledental met 47 procent toenemen. Een oorzaak wordt niet gegeven, maar blijkbaar hebben mensen meer behoefte aan een vaste partner in een recessie. Méér warmte in koude en gure tijden, het klinkt zo gek nog niet. Bovendien sla je je met z’n tweeën vaak beter door zware periodes dan alleen.
Ook voor mensen die al een relatie hebben dreigt er gevaar. Uit een onderzoek door het bedrijf Opinion Research blijkt dat 57procent van de respondenten zich door de kredietcrisis meer zorgen maakt over hun relatie. Van die groep hebben getrouwde mannen (63 procent) de meeste relatiestress. Niet vreemd, als je bedenkt dat deze vaak de grootste financiële verantwoordelijkheid dragen in relaties.
Een gedachte over “Kredietcrisis zorgt voor meer online daters”
Reacties zijn gesloten.