Tinder gaat voorlopig niet over op een betaald businessmodel. Dat heeft moederbedrijf IAC vandaag bekend gemaakt in de toelichting van haar resultaten over het laatste kwartaal van 2013.
IAC maakte als geheel minder omzet dan een jaar eerder, maar Match Group – het onderdeel waar waar behalve Match ook OkCupid en Tinder onder vallen – zag een verkoopstijging van 12% naar $203,9 miljoen. Match deelt haar activiteiten in drie groepen in: core, Meetic, en developing.
Match is met core de grote cashcow en ook OkCupid levert inmiddels een bijdrage aan de omzet. De snelstgroeiende app binnen developing is Tinder, maar daar heeft IAC tot nu toe nog geen cent verdiend. “Tinder is nog steeds in de investeringsfase. En we hebben nog niet bepaald wanneer en met welk business model we precies gaan werken,” zegt Gregory Blatt, bestuurder van Match Group. Hij sluit zeker niet uit dat Tinder in de toekomst betaalde features gaat bevatten: “Het is een datingproduct dat enorm snel is gegroeid, sneller dan ik ooit eerder heb gezien. Op dit momenten richten we ons op de dingen die nodig zijn om op de lange termijn groei te waarborgen, maar geloven ook dat Tinder uiteindelijk onder aan de streep geld op kan leveren.”