Ik vind het te gek als er kruisbestuiving plaatsvind tussen twee verschillende sectoren. Of als twee total verschillende business modellen op een slimme manier worden gecombineerd. Een bestaand business model is het ‘daily deals’ model: geef klanten de mogelijkheid om elke dag één product te kopen tegen een gereduceerde prijs. Een voorbeeld is iBood, waar je elke dag een nieuwe gadget kunt kopen. Het slimme zit hem in de tijdelijk van de aanbiedingen. Doordat je maar een dag de tijd hebt om toe te slaan, zijn mensen geneigd impulsief te gaan kopen. Ben je niet op tijd, dan is je kans verkijken. Voor de aanbieder is het een mooie manier om snel van overtollige voorraad of oude modellen af te komen.
Coffee Meets Bagel is een nieuwe datingsite die daily deals combineert met het traditionele internetdatingmodel. Je krijgt elke dag één iemand voorgeschoteld waar je koffie mee kunt gaan drinken. Als je dit niet wilt, houdt het op voor die dag, en krijg je pas 24 uur later weer een nieuwe aanbieding. Online dating meets daily deals dus.
Nadat je inlogt via Facebook, matcht Coffee Meets Bagel je met één persoon per dag. Deze persoon is niet zomaar iemand, maar juist een vriend uit je 2e of 3e graadsnetwerk die je nog niet eerder hebt ontmoet. Je hebt twee keuzes: like of pass. Als je past, is er morgen weer een dag.
Als je like klikt, dan wordt het interessant. Iemand moet jou ook liken, en als dat het geval is krijg je direct een sms-bericht op je telefoon.
Er zit nog iets slims in het concept ingebakken. Zodra je een connectie hebt met iemand, krijg je ook cadeaus en kortingen op bekende datingspots in New York, zoals
Billy’s Bakery en Pierre Loty.
Coffee Meets Bagel is van plan om meer steden toe te voegen, maar doen dit niet zomaar. Het werkt vraaggestuurd: zodra ze 1,000 interessemails ontvangen van leden uit één stad, gaan ze ook in die regio van start.
Een gedachte over “Coffee Meets Bagel: elke dag een andere date”
Reacties zijn gesloten.