Meer dan eenderde van de vrouwen die vrijgezel zijn gebruiken datingsites. Dit is één van de resultaten van een Amerikaans onderzoek onder ruim 1000 singles.
Het onderzoek deelde het liefdesleven van vrouwen in 7 verschillende fases in:
De Onafhankelijke: Single en niet op zoek. Ze geeft niet veel geld uit en besteed op alle gebieden 30% minder uit, inclusief kleding.
De Communicerende: Single en op zoek naar een date. Ze bezoektvier keer meer dan gemiddeld social networking sites (zoals Hyves enMySpace). Ze besteedt meer geld aan kleding en schoenen.
De Doener: Is aan het daten, maar niet met één specifiek iemand.Ze is geinteresseerd in zelf ontwikkeling, zoekt twee keer zo vaak alsgemiddeld een psycholoog op en gaat ook vaker naar beautycentra.
De Anticiperende: Date met één persoon tegelijk. Houdt ervan omnaar bars, clubs en andere sociale evenementen te gaan. Een groot deelvan deze groep wil binnenkort van baan wisselen.
De Praktische Romanticus: Verloofd om te gaan trouwen. Zevertrouwt op de media voor informatie, niet voor amusement. Als zij enhaar verloofde samen leven dan hebben ze vaak een gedeelde bankreeking.Ze geeft 20% meer uit aan keuken, bad en huishoudelijke inrichting.
De Jongleur: Getrouwd, en redelijk tevreden met zichzelf. Ze is vaker in therapie dan gemiddeld.
De Opnieuw-Nestelende: Begint opnieuw na een scheiding. Ze is meestalover het algemeen tevreden over haar uiterlijk, maar doet vaker dangemiddeld aan een diëet. Ze heeft ook vaak het verlangen om van baan tewisselen.