Op zaterdag 29 september lanceert KPN officiëel de nieuwe mobiele datingdienst Olllo. Olllo brengt mensen met elkaar in contact op basis van locatie. Het contact wordt in eerste instantie anoniem gelegd via een sms.
KPN heeft rekening gehouden met de privacy van gebruikers. Gebruikers bepalen zelf op welk moment zij hun identiteit prijs willen geven. Dit kunnen zijdoen door bijvoorbeeld een foto te sturen of door hun telefoonnummer tegeven. KPN zet Olllo in de markt als een laagdrempelige en impulsieve flirtdienst.
De introductie van de nieuwe dienst van KPN kan de de definitieve doorbraak betekenen van mobile dating in Nederland. Mensendie zich vóór 29 september inschrijven kunnen tot en met 14 oktobergratis gebruikmaken van de dienst. Na het verstrijken van deze periodebetalen gebruikers 1,50 euro voor het aanzetten van de dienst gedurendeacht uur. Niet goedkoop, als je bedenkt dat er ook nog 55 cent per verzonden sms in rekening gebracht.Het ontvangen van sms’jes is gelukkig wel gratis.
Of de dienst een succes wordt is vooral afhankelijk van het aantal gebruikers. Vooralsnog zijn delocatiegegevens alleen beschikbaar voor klanten diegebruik maken van het mobiele netwerk van KPN (Hi, Telfort, KPN).