Dat promotie van online datingsites heel goed offline kan gebeuren, bewijst datingsite Lexa. In de zoektocht naar aandacht van de pers en de single Nederlander scoort Lexa met onderzoeken en evenementen.
29 augustus 2009 werd door de datingsite uitgeroepen tot "Nationale Kusjesdag". Hoogtepunt van de dag was de recordpoging kussen tijdens het Bavaria Open Air Festival in Lieshout. Een deel van de meer dan 10.000 aanwezigen deed hier een poging om een nieuw record te vestigen door elkaar op hetzelfde tijdstip een kus te geven.
Aan het evenement ging een onderzoek vooraf naar de kusvoorkeuren van onze landgenoten ("Minst kissable Nederlander is Patty Brard" en "Tongzoenen not-done tijdens eerste date"). Het onderzoek werd opgepikt door onder andere De Telegraaf. Kort geleden werd al een ander evenement georganiseerd, de grootste chocoladefontein van Nederland. Ook dit evenement verscheen in een aantal media.
Het bekende merk Red Bull koppelt zich van oudsher aan extreme en nieuwe sporten en culturele evenementen. Op die plaatsen kunnen consumenten kennismaken met het drankje in trendy omgevingen.Red Bull is mede daardoor een verkoopsucces. Benieuwd of Lexa met een PR strategie rondom evenementen net zo succesvol kan worden als Red Bull.